פיצוץ בצינור מים: איך מתקנים?

You are currently viewing פיצוץ בצינור מים: איך מתקנים?

פיצוץ צינור המים הוא בהחלט מצב לא אידיאלי, משום שהוא עלול להוביל להצפה בתוך החלל, בין אם מדובר בפיצוץ שמתקיים בתוך בית פרטי ובין אם מדובר במבנה מסחרי. איך לתקן פיצוץ של צינור מים, ומה אפשר לעשות כשזה קורה? מדריך מיוחד.

פיצוץ בצינור המים: אפשר לתקן את זה!

פיצוץ של צינור מים יכול להתרחש בשל סיבות שונות ומגוונות. כאשר מבחינים במצב שבו צינור מים התפוצץ, חשוב לסגור את השיבר הראשי, על מנת להפסיק את זרימת המים לתוך המבנה, ולמנוע נזקים משמעותיים. לאחר מכן תוכלו להתקשר לבעל מקצוע, שיגיע לסייע לכם לתקן את הפיצוץ, ולהשיב את המצב לקדמותו – או לתקן את הבעיה בעצמכם.

סוגי הצינורות (מתכת, פלסטיק וכו') ישפיעו על סוג התיקון שיתבצע, ויש לקחת זאת בחשבון. למשל, תיקון צינורות מתכת עשוי להיות מורכב יותר, משום שברוב המקרים יהיה צורך להחליף כמה וכמה חלקים, ואף להשתמש בכלי עבודה מיוחדים. כמו כן, יש הבדל בין תיקון פיצוץ בקיר חיצוני, בקיר פנימי בבית או מתחת לבלטות.

בעיקרון, יש דרכים לתיקון עצמאי של צינורות פלסטיק, באמצעות שימוש בכלים ייעודיים, כשבגדול, עליכם לחתוך את האזור שהתפוצץ בצינור, להוסיף מחבר ייעודי ולחזק אותו. אם הפיצוץ התרחש בתוך הקיר, תצטרכו להבין היכן בדיוק נמצא הפיצוץ, ולהחליף את הצינור עצמו (זה בהנחה שיש לכם צינור מפלסטיק).

כך או כך, כדאי להיעזר בבעל מקצוע, על מנת שלא לגרום לנזקים מיותרים. פה נעצור לציין שהתיקון גם תלוי בגודל השבר המצוי בצינורות, כשהוא יכול להיות קטן, ויכול להיות גדול במיוחד. חשוב להבין שכדי לטפל בבעיה, ייתכן ובעל המקצוע יצטרך לשבור חלק מהקיר.

מה גורם לפיצוץ של צינור מים?

האמת שיש כמה וכמה סיבות, ובין היתר, קיפאון בתוך הצינורות (לרוב, בצינורות מתכת). במקרים מסוימים, ובטמפרטורות נמוכות, המים עשויים לקפוא, מה שעלול להוביל לפיצוץ בצינורות. כמו כן, גם שחיקת המערכת עשויה להוביל לפיצוץ. למעשה, צינורות המים עשויים להישחק עם השנים, ובייחוד במבנים ישנים שבהם מערכת הצינורות לא שופצה או חודשה. אם אתם מתגוררים בבניין ישן, מומלץ לבצע בדיקה מקצועית של הצנרת אחת לכמה שנים, על מנת לוודא שהכל תקין.

 

לסיום נציין כי יש סימנים מקדימים שיכולים לנבא על פיצוץ בצינורות. למשל, אם אתם מבחינים ברטיבות בקיר, גם אם מדובר ברטיבות מינימלית, כדאי לבדוק ולבצע מעקב על מנת לוודא שלא מדובר בפיצוץ בצינורות. מעבר לזה, אם אתם רואים שחשבון המים שלכם גדול מהרגיל, כדאי לבדוק שאין נזילה משמעותית או כשל בצנרת.

בהחלט ניתן לתקן את צינור המים באופן עצמאי (כל עוד מדובר בצינור פלסטיק), אך עם זאת, רצוי להיעזר באינסטלטור מקצועי על מנת שיבצע בעבורכם את העבודה על הצד הטוב ביותר.