למה כדאי להתקין וילונות חשמליים בבית?

You are currently viewing למה כדאי להתקין וילונות חשמליים בבית?

הפעלה ידנית של רכיבים שונים בבית, הייתה ונשארה דרך סטנדרטית לתפעל אותו. מדובר על אלמנטים כגון דלתות, חלונות, תריסים ואף שערים וסוככים. וילונות הם בין האלמנטים החשובים ביותר מבחינה זו, במיוחד במזג האוויר הישראלי. אלא שיש כיום אפשרות נוספת לשכלול השימוש בהם ולאוטומציה. אפשרות אשר מזניקה זאת לעתיד. למשל בצורת וילונות חשמליים. מה הם היתרונות של וילונות כאלה עבורכם? מה דרוש בכדי להתקין אותם? ומה עוד מעניין וכדאי לדעת על כך?

מהפעלה ידנית לאוטומטית

מנועים חשמליים הם ה"סוד" אשר מאפשר להפעיל אלמנטים רבים, כולל בבתים, באופן חשמלי. בהקשר וילונות, ניתן להוסיף מנוע כזה לווילון קיים או לרכוש מראש וילון כמוצר להפעלה חשמלית. חשוב לציין, שההפעלה הידנית עדיין תתאפשר כרגיל. באמצעות וילונות חשמליים תוכלו לעשות יותר מאשר עם וילונות רגילים, מבוססי הפעלה ידנית. כל זאת, מתקשר ומתחבר לתפיסת "הבית החכם". הפעלה חשמלית היא קלה ומהירה יותר וכפי שתראו עוד מעט, גם פותחת אפשרויות נוספות.

בשליטה מרכזית

וילונות אלה יכולים להיות מופעלים עצמאית או להתחבר למערכת מרכזית של ניהול האוטומציה החשמלית בבית. את הווילונות תוכלו להפעיל דרך שליטה מרכזית כזו, באמצעות טיימר, דרך הטלפון החכם ואפילו בעזרת פקודות קוליות. מבחינה חשמלית, החיבור למערכת המרכזית נעשה באמצעות משדרים ומקלטים. דיירי הבית יוכלו להפעיל את הווילון באמצעות שלט רחוק. זאת, או ישירות מול מערכת הווילון או בעקיפין, בשליטה על מערכת ניהול הבית המרכזית.

תרחישים אוטומטיים

תודות לאוטומציה, תוכלו להרחיב את אפשרויות השימוש בווילונות ולמעשה, בבית כולו. תוכלו להגדיר "תסריטים" שונים מראש, להפעלה של הווילונות ואלמנטים נוספים בדירה. אלה כמה דוגמאות לכך:

 

 

צמצום החום בדירה

צמצום כניסת שמש ישירה לחדרים, בכדי למנוע חימום יתר בימי הקיץ היותר חמים. כך תוכלו לחסוך אנרגיה ולשפר את תחושת השהייה במבנה. יוכל לסייע לכם בכך חיישן שמש, אשר בעזרתו המערכת תדע מתי לבצע הפעלה אוטומטית של הווילונות.

חימום הדירה

דוגמה הפוכה, שאולי תרצו לנסות בחורף, היא פתיחת הווילונות בשעות בהן יש שמש ישירה לחדרים. אם הדבר מתרחש באופן קבוע יחסית מבחינת שעות יום, תוכלו לכוון את הווילונות להיפתח אוטומטית, גם כאשר אתם לא בדירה.

כנגד פריצות

אם אתם מתכננים לצאת לחופשה, כיצד תגנו על הדירה מפני פורצים? אחת העצות הקלאסיות, היא שהבית לא יראה מבחוץ ריק. אפשר לעשות זאת על ידי הפעלה מרחוק באמצעות מערכת השליטה המרכזית שתוכל לשחק במצב הווילונות והתאורה בבית וכך ייראה שנמצאים אנשים בבית.

קשת התועלות

  • נוחות– תודות לקלות ההפעלה המשופרת והיכולת להפעיל מרחוק.
  • סיוע במצבים מיוחדים– למשל בשימוש בווילונות כאלה על ידי שומרי שבת.
  • שיפור האבטחה– וילונות מפריעים לגנבים.
  • שיפור הפרטיות– הווילונות גם מגנים על פרטיותכם.
  • שדרוג הנכס– כל אלמנט חשמלי מתקדם מסוג זה מוסיף לערך הבית, להשכרה או למכירה.
  • הגנה משמש– הגנה על אלמנטים שונים בבית, מפני נזקי חשיפה ישירה לשמש. למשל שטיחים או ריהוט.

לסיכום

כפי שראיתם, יש לא מעט תועלות שמושגות בהתקנת וילונות חשמליים. כדאי לנסות!